INFORMATION TECHNOLOGY(IT) 

 TOP IT TRENDS IN TODAY'S WORLD


ASSALAMUALAIKUM SEMUA 

Seperti yang kita sedia maklum,pada minggu pertama toturial semua group toturial d minta untuk membentuk kumpulan dan membincangkan berkenaan IT trends in today's world.Ok pada hari ni saya ingin membincangkan lebih lanjut berkenaan dengan it treands.Saya memilih untuk membincangkan HTML5..

OK besar kan mata untuk baca ya..MENARIK ne!! 

Nama panjang HTML adalah Hyper  Text Markup Language.HTML sebenarnya adalah menyampaikan kandungan untuk World Wide Web, dan teknologi teras Internet asalnya dicadangkan oleh Opera Software.
HTML 5 pada mulanya d panggil web application 1.0 adan dibangunkan daripada mozilla foundation,apple and opera.


HTML Page Cleaner screenshot 1 - This is the main window of HTML Page Cleaner where you can load the files you want to process.

This is the main window of HTML Page Cleaner where you can load the files you want to process."


KEBAIKAN HTML

A major benefit is better Direct HTML Support for Drawing,Animation,video and Audio.

1)Drawing,video and sound
 Web developers semakin meningkat da cuba untuk membuat applications yang boleh mempamerkan fluid animation,stream video,play music dan integrate dengan social network seperti Facebook,Twitter dan lain-lain.

HTML 5 terbaru mempamerkan video element yang membuatkan pengguna mudah untuk memuat turun video.

2)Client-side database

HTML memberikan SQL-based database API yang baru yang di gunakan untuk menyimpan data yang dipanggil client side.Data boleh di acces untuk menyokong web application dan dai juga boleh di acces apabila client is disconnected untuk jangka masa pendek.

3)Smarter forms

Html 5 menawarkan pengembangan bentuk dengan menambahbaik kepada text inputs,search boxes and other fields.Selain itu,Html 5 juga menyediakan kawalan yang baik untuk validating daqta,focusing,interaction with other page elements dalam page dan berbagai penambahbaikan..



 sekian dari saya :
farah

No comments:

Post a Comment